čtvrtek 13. března 2014

1. neúspěch u konkurzu

V této kapitole bych vám ráda přiblížila, jak vypadá takové výběrové řízení. Je to hlavně pro ty z vás, které pořád sbíráte odvahu na takový konkurz jít, neví co od něj očekávat a nebo jen hledají informace.


Můj první konkurz byl pro saudsko-arabskou leteckou společnost Nas Air (dnes už Flynas).Výběrové řízení bylo v Bratislavě organizované agenturou Meccti. Byl to můj úplně první konkur a šance jsem si nedávala žádné. Šla jsem to vyloženě jenom zkusit, abych nabrala zkušenosti a viděla jak takové výběrové řízení probíhá. Netroufla jsem si jet autem sama a proto mě doprovodil taťka, kterého jsem ubezpečila, že na oběd jsme doma :)

Výběrko začalo registrací, kdy nám organizátorka sdělila, že má pro nás dobrou zprávu a to takovou, že se nebude psát anglický test. Angličtina byla moje slabá stránka a je pořád. Gramatika mě netrápí, používám pořád cca 3-4 časy a s tím si vystačím :D nedělá mi problém rozumět, ale s mluvením mám problém. Informace o tom, že se nebude psát anglický test mě zaskočila. Já jsem si totiž byla jistá, že to bude "kolo" na kterém skončím.

1. kolo byl tzv: Grooming

K výběrové komisi jsme chodili po trojicích, kde chtěli, abychom ukázali zuby, nehty a zeptali se jestli pracujeme nebo ne. To bylo vše. Připadala jsem si jak opice v zoo, jak nějaký exponát, který si prohlíží... no nic moc pocit. Dohromady nás bylo cca 100 a tímto kolem mám pocit prošly skoro všechny holky. A trvalo to cca 2-3 hodiny.

2. kolo "let me introduce my new friend"

Dostaly jsme za úkol vybrat si někoho do dvojice, 10 minut si s dotyčným povídat, seznamovat se a potom budeme přede všema po dvojicích představovat naše nové frendy. Celkem jednoduchý úkol. Byla jsem ráda, že jsme šly s mojí dvojicí hned ze začátku, protože toto kolo trvalo cca 4 hodiny. Bylo to opravdu únavné a i na výběrčí komisi šlo vidět, že už moc nevnímají.

Na základě tohoto kola se organizátorka rozloučila s cca polovinou z nás. Četla čísla, které jsme dostaly u registrace. Holky s čísly, které přečetla měli jít do vestibulu, kde jim oznámila, že jejich cesta zde končí.

3. kolo Group discusson

Rozdělili nás do několika skupinek po 5-ti. Dostaly jsme téma: dostanete 2000 eur na dovolenou. Kam pojedete, proč? Na rozhodnutí se shodněte a pak nám odprezentujte jak jste se rozhodly. Při naší diskuzi kolem nás výběrčí komise kroužila, pozorovala nás a dělali si poznámky.
 Po skončení jsme odcházely do hlavního sálu, když se mě zeptali: can you stay here for a minute please? No mě se orosilo čelo, začlo mi tlouct srdce, protože jsem vůbec netušila, co po mě chtějí? Zeptali se mě, zda si můžu sundat sako a že by si mě chtěli ještě jednou přeměřit a převážit. Hned jsem věděla o co jde. Moje váha není úplně ideální vzhledem k mé výšce. Měřím 166 cm a vážím 67 kg. Po zvážení se mě ta paní zeptala, jak moc je pro mě složité shodit. Tak jsem odpověděla: "everything is possible if we want" na což mi odpověděla: "exactly" Zeptali se mě, zda je pro mě možné shodit 4-5 kg do nástupu na tréning, tak jsem řekla, že ano, že proto udělám maximum. Poděkovali mi a mohla jsem jít za ostatními.

Na základě tohoto kola se opět vyřazovala a já postoupila do posledního kola, což jsem absolutně nechápala.

4. kolo Final interwiu

Většinou finální pohovory probíhají po jednom, ale jelikož nás tlačil čas, chodily jsme opět ve skupinkách po pěti. Z tohoto kola jsem měla absolutně největší strach, jelikož jsem se vůbec na doporučené otázky nepřipravila, protože jsem absolutně nedoufala, že bych mohla dojít až tak daleko. Pohovor byl úplně v pohodě. V podstatě se nás na nic neptali a měli jsme hlavně my pokládat otázky, co by nás zajímalo a blablabla... Po skončení posledního kola nám bylo řečeno, že to vypadá, že na 99% nás vezmou všechny. Bylo nás 36. Byla jsem tak neskutečně šťastná. Říkala jsem si, že to není možné aby to hned na poprvé vyšlo. Dokonce nám dali i přečíst smlouvu... Když chudák můj taťka, který nakonec skejsnul v hotelu úplně celý den uviděl, že to vypadá dobře, jeli jsme domů, probírali budoucnost, doma jsme bouchli šáňo a už se jenom čekalo na mailové potvrzení s předmětem: Congratulation.

Ve středu dala agentura Meccti na Facebook pár fotek z recruitmenut se statusem, že výběrové řízení bylo úspěšné pro 34 holek.. To jsem trošku těžce polkla. Věděla jsem, že ve finále nás bylo 36, takže dvě holky nevzali... Říkala jsem si, že by to byla mega haluz, kdybych to byla zrovná já....a ono se tak stalo. Ještě ten den mi přišel email od Meccti, ale v předmětu nebylo: Congratulation, ale: Results from recruitment.
V tu chvíli se mi zhroutil svět. Byla jsem psychicky nachystaná na to, že se mi úplně změní život, že konečně vypadnu z toho malého města, z toho stereotypu a najednou se všechny tyto sny zhroutí jako domeček z karet. V tu dobu jsem zrovna byla v práci. Hned jsem řekla kolegyni, že mi není dobře, že skočím na poštu na čerstvý vzduch. Po cestě jsem se neubránila slzám. Byla jsem neuvěřitelně zklamaná, na dně a řekla jsem si, že už na žádný recruitment nikdy nepůjdu, protože na to prostě asi nemám. Vzpamatovávala jsem se cca týden. Po této době jsem se opět smířila s tím, že ještě v kanceláři nekončím a pokračuje stereotyp.

Rada pro všechny neúspěšné: nevzdávejte to!!!!! Já vím, že se mi to lehce říká, ale berte to tak, že tahle aerolinka nebyla váš osud, že na vás čeká jiná, daleko lepší a ještě akorát nenadešel ten čas. Člověk někdy musí spadnout na úplné dno. Nemůže to haluzově vyjít na poprvé. To bychom si toho úspěchu nedovedly tolik vážit.

10 komentářů:

  1. Já Ti fandím a také souhlasím, že se člověk nemá vzdávat. Jen by mě zajímalo, kdy jsi na tom pohovoru byla. Já jdu 18.5.2014 myslíš, že by se to mohlo o dost lišit? Nebo to bude více-méně to samé? Díky, Joanna

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Joanno, já jsem byla na konkurzu u Flynas v prosinci 2013. Takže to výběrko, které teď bude je po necelém půl roce. Měly by přijet ty stejné dámy ze Saudi, co tam byly i v prosinci, takže se dá předpokládat, že by to mohlo být na velmi podobném principu, ale nemůžu ti to na 100% garantovat. Určitě co zůstane budou skupinkové diskuze, závěrečné pohovory a grooming. Otázkou je, jestli zase zůstane "disciplína" představování svého nového frenda a že se nebude psát test z AJ.Každopádně, ať už to bude probíhat jakkoliv, běž to zkusit, nic neztratíš :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Denisa. Páči sa mi tvoj postoj, a gratulujem k prijatiu do Gulfair! ;)
    Ja som tiež bola s tebou na decembrovom konkurze. Som tu v SA už viac ako mesiac, a je to naozaj ako splnený sen:)!! Len som chcela trošku objasniť, že ten grooming netrval ani hodinu, asi tak pol hodinku cca., lebo si tam písala, že to trvalo 2-3 hodiny. Všetkým babám, ktoré váhajú, či na pohovor ísť či nie, jednoznačne odporúčam - áno!! ;) Ak máte obavy z čohokoľvek - nemajte! Najhoršie, čo sa vám môže stať je, že vás proste nevezmú..ALE - aspoň si môžete povedať, že ste to skúsili! A určite sa nevzdávať a skúšať ďalej! ;) Napr. ja som na takomto pohovore bola prvý raz v živote, ani by sa mi ešte mesiac predtým nesnívalo, že pôjdem na pohovor za letušku...a tiež som si vôbec, ale vôbec neverila! Bála som sa aj angličtiny, keďže od strednej som ju používala málinko, iba keď som robila čašníčku, čo povedzme si úprimne - nie je nič extra.. Ale bolo to úúplne ok, a vzali ma. Bola som straaašne šťastná!! Angličtiny som sa ale obávala naďalej, ako to bude po príchode, či na tréningu budem všetkému rozumieť, či sa budem vedieť v angličtine učiť a komunikovať, ale všetko je super a každým dňom lepšie a lepšie, pretože do toho sa proste človek dostane, a keď je nútený a počúva to každý jeden deň, tak dokonca veľmi rýchlo :)
    A pokiaľ náhodou niektorá máte obavu z tejto krajiny, nemusíte. Skutočne..
    Myslím si, že to že budete vonku na ulici musieť nosiť niečo ako čierne dlhé nepriehľadné šaty s dlhým rukávom, každá prežijete :) Rovnako ako aj to, že istý druh nápojov tu piť nemôžete, pretože sú v celej krajine vládou zakázané. Vôbec vám to tu nebude ani chýbať, pretože aj vďaka tomu, že to tu požívať nesmiete a teda nebudete, budete menej unavené, sviežejšie, zdravšie a viac fit, a ešte ušetríte aj peniaze ;) Inak je tu krásne, konkrétne my sme (zatiaľ) pri červenom mori v meste Jeddah, takže pláž, slniečko, nádherný život :) Zarobíte si nemalé peniažky, uvidíte úplne nový a iný svet, spoznáte kopec nových ľudí, stojí to za to, miliónkrát!! :) A baby - handry, topánky, kabelky, kozmetika? Tak kvalitné, taký výber, a mnohé za také ceny, že budete odpadávať, a potom ešte raz odpadávať, potom nakupovať a nakupovať, a ešte raz nakupovať, a poviete si, že doma za tak vysoké ceny si už nikdy nekúpite ani jediné tričko!! :D
    Posledná vec, čo som chcela napísať konkrétne tebe Deniska je, že ma mrzí to sklamanie, čo si si prežila po tom, ako si sa dozvedela, že ťa neprijali. Aj ja si pamätám, že bolo povedané, že na 99% sme prijaté všetky (36). A tiež som neskôr zistila, že je nás dokopy iba 13. Ja už ani neviem že 13, no každopádne - nakoniec náš išlo 11. Viem o jednej, ktorá nemohla, pretože si chce najskôr dokončiť školu, a pokiaľ mám správne informácie, je stále prijatá a príde sem niekedy v lete. Druhú (kočka z Maďarska) nevzali, to bolo dosť na poslednú chvíľu a vôbec sme to nechápali.. Ani neviem odkiaľ prišla potom medzi nás baby taká informácia, že kvôli národnosti.. Neviem síce prečo, či dievčatá danej národnosti tu vyslovene nechcú, alebo čo bolo vo veci, ale naozaj to budilo dojem, že nedostala víza.. A presne to je podľa mňa aj pointa toho, prečo z 36 dievčat je nás tu nakoniec iba 11.
    Jednak - niektoré, ktoré vzali, si to mohli rozmyslieť a odmietnuť (počuli sme vraj boli minimálne 2-3 také prípady). No a ďalšia vec, že to vyzerá tak, že nakoniec (až po pohovore) dostali od nadriadených inštitúcii informáciu,
    že majú limitovaný počet víz, takže nás museli preriediť.. Ani si už nepamätám, či bol takýto nejaký "gossip" alebo nie, ale ja osobne mám tento názor. Takže, asi mali pre istotu už na konci pohovoru urobený nejaký ten 'poradovník úspešnosti', a keď sa dozvedeli, že majú obmedzený počet dievčat, ktoré môžu prijať, tak na základe toho poradovníka vybrali prvú 13tku.
    Každopádne, baby ktoré sa chystáte na májový pohovor - držte sa!! Držíme vám všetky čo sme už tu palce a už teraz sa na vás tešíme!! ;)
    A tebe Deniska prajem všetko dobré a nech sa ti v Gulfe darí ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Prosím ta ty si tiež v Gulfe? Vyberka robili Universal Consulting (Meccti) ?

      Vymazat
    2. Ano meccti poradala vyberko

      Vymazat
    3. Dnes som sa na pohovore pre Oman dozvedela od Martiny z UC, ze budúci mesiac prídu aj z Flynas robiť nábor. Poslednýkrát v tomto roku. Tak som premýšľala, ze ak by má aj vzali do Oman, či by som sa kvôli krajine aj kvôli platu nerozhodla skúsiť práve Flynas. Ako dlho už si tam? Ako si sa adaptovala s angličtinou?

      Vymazat
    4. Hani, prosim te. Nez neco tskoveho udelas, najdi si nejake informace o tech zemich. Oman je nadherna zeme, s krasnyma plazema, je tam volnost, krasne pamatky, sovoboda, nemusis chodit zahalena nic. ! Flynas je letecka spolecnost v saudske arabii coz je nejprisnejsi muslimska zeme na svete, kde musis nosit abaju, nejsou tam zadne podniky, nemuze se tam nic! Dokonce tam probihaji verejne popravy apod. Jako ne samozrejme tak kde bydli letusky. Tam je to vsechno bezpecne, ja jen vykladam co se deje ve vseobecnosti v saudske a co absolutne vubec ti nehrozi v omane. My z bahrainu jezdime do omanu na dovolene protoze je tam nadherne. Tak si to nejdriv trosku nastuduj nez udelas nejake rozhodnuti a hlavne nedej na nazory tvych "pratel" kteri si mysli ze vi evidentne uplne vsecho a pritom nevi vubec nic 😉

      Vymazat
  4. Ahoj Anonyme :)
    děkuji za upozornění. já jsem měla pocit, že to trvalo několik hodin. možná to teda byl jen můj pocit. Jinak děkuji za příspěvek a ať se daří ve Flynas :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj kocky ja se teraz dostala ke Gulf Air....muzu vas poprosit mne kontaktovat na silvuska46@gmail.com ??:))) preji vam krasny den:)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj holky,
    byt letuskou je mym zivotnim snem a chystam se na vyberko do Flynasu. A mela bych dotaz na slecny, ktere tam jiz pracuji. Ikdyz nejspis hloupy, ale nechci se vzdavat sveho snu tak snadno, tak se musim zeptat. Pred par lety jsem diky svy nekonecny mladistvi nerozvaznosti natocila par filmu pro dospele, vzdy bez muzu.
    Je to za mnou a stale si chci plnit sny, jen kdybych nahodou prosla vyberkem a prislo by se na to treba pozdeji, neupalili by me? :D precijen je to jedna z nejvice striktnich zemi. Odpoved tusim, ale rada bych mela vic nazoru. Dekuji.

    OdpovědětVymazat