pondělí 30. března 2020

Zapomenuty článek z 26.4.2018 :D

Tak posledni prispevek jsem napsala 2.12.2015. WAUUUUUUUUUUUUUU

strasne moc lidi se me pta, ze proc jsem prestala psat blog, ze to bylo super, ze to byla sranda atd atd. Ja vam nevim, porad jsem se vymlouvala na to, ze nemam cas a pritom, vetsinou kdyz mam off tak nemam co delat a nudim se :D a momentalne to moje nudeni dospelo uz do takoveho stadia, ze jsem si rekla, ze neco napisu.

jo a sorry, ale nebudu psat s diakritikou, protoze to me zbytecne zpomaluje a vic me pak boli prsty, kdyz se nahodou rozepisu :)

Ani nevim, co jsem vlastne psala naposled. Co se vsechno zmenilo....

Takze "zasadni" zmena v mem pracovnim procesu nastala po 2,5 letech, kdy jsme se dostali do business tridy. V jinych aerolinkach, jakmile se dostanete na tuto pozici, tak vetsinou uz do ekonomy ani nepachnete.. Jenze u nas musi byt vzdycky vsechno specialni, takze v praxi to pro nas vlastne znamena, ze vetsinu casu sice travime v business to ano, ale plus mame na starosti kapitana a first officera (obcerstveni, kontrola kazdych 30 minut kokpit jestli sou nazivu :D, a pro nektere sluzky.) Ale to nastesti malokdy. No a potom kdyz dokoncis svuj servis a mas malo pasazeru a ekonomy je plna, tak se pekne presunes do ekonomy a pomahas tam. Takze ted vlastne delame uplne vsechno a v celem letadle... clovek si asi rika, ze teda ale urcite tam musi byt zase velky financni rozdil v ohodnoceni :D :D :D no to je no..cca 50 euro. wuhuuuuuuuu milionarka su tvl.

ze zacatku to bylo v business tezke. Velky nezvyk. ikdyz mas daleko min pasazeru, tak servis je daleko duslednejsi, individualni pristup. pasazeri si zaplatili az trojnasobek ceny, takze ocekavaji urcity pristup a servis. tam uz neni takova sranda jak v ekonomy.  obsluhovat v business je opravdu ale rozdil, lidi maji vetsinou opravdu uroven, kdyz nechteji, tak proste nechcou nic ikdyz je to v cene :) umi komunikovat, jsou prijemni, vzdelani... malokdy jsem se setkala s neprijemnym clovekem v business tride, ale jsou tacovi samozrejme a specialne arabi a specialne arabske damy.. v ekonomy bych je slusnym a profesionalnim zpusobem poslala do urcitych krajin, ale v business musim polknout a s usmevem odejit. Tyto vyjimky o kterych mluvim, to jsou opravdove extremy, kteri s nama jednali jak s hnojem. Ale jak rikam, to jsou vyjimky. Proste ja jsem business class, ja jsem nekdo, poser se ze me a ty si hovno.

jednou jsme meli odlet z bahrainu kolem 10:15 dopoledne, uz si nepamatuju kam. catering mi naserviroval obed, protoze snidane se serviruji pouze do casu odletu do 10:00. kdyz jsem mu donesla menu, precetl si ho a rekl, ze on ale chce snidani, ze doma nemel cas, ze je 10:15 a ze on v tolik hodin nebude prece mit obed. Tak sem mu rekla, ze ho chapu a ze mi to je lito, ale ze snidane se serviruje do 10:00 a potom uz catering prinese do letadla obed. nabidla jsem mu, ze mu donesu papir, kdy to muze svoji nespokojenost napsat a treba company zmeni pravidla pro servirovani snidane a obedu. a potom jsem mu nabidla, ze mame k dispozici cerealie nekolik druhu a ze mu je muzu s mlekem prinest a i s pecivem a maslem. tak se na me podival a rekl: cerealie? vypadam snad, ze su decko abych jedl cerealie? V tu chvilu uz mi dosla trpelivost a profesionalne jsem uz nezvladla reagovat a s ironickym usmevem jsem mu rekla, ze ja jsem dospely clovek a k snidani jim cerealie temer kazdy den a nepripadam si jako dite.
podival se na me, pasazer vedle neho se zacal smat, a rekl ze teda nechce nic. otocila jsem se a odesla, protoze co je moc, to je moc.

dalsi let si pamatuju, ze jsem prinesla pasazerce menu, kde maji na vyber: 2 predkrmy, 3 hlavni chody a 2 dezerty. Zeptala se me, ze jestli to je jako vsechno? tak jsem ji rekla, ze ano. a ona rekla, ze to neni zadny vyber, ze to je malo. ten let jsem mela pouze 2 pasazery. Dotycnou pani a pana. pani si neuvedomuje, ze pro tyto dva lidi mi catering donesl vsechno z toho menu a hned 2krat. a oni si vyberou od kazdeho jedno,... takze si muzete domyslet kolik jidla zbyde a vyhodi se a ona rekne, ze to je malo, ze si nema z ceho vybrat. tak jsem se zase neudrzela ale s milym usmevem jsem ji rekla, ze bohuzel nejsme v restauraci, ale v letadle a tady nam okolnosti neumoznuji mit tolik jidel na vyber jako na zemi.


no, dost o business. Nase firma se tvari, ze se snad aj rozrustame. uvidime casem. vymenil se cely management a uz tu nemame zdaleka tolik volnosti jako, kdyz jsme prisli. vsechno se zprisnuje, kontroluje, kazdy se boji o misto a podle toho to tu tak i vypada. Nemame se spatne, ale nemame se ani tak dobre jako na zacatku. Stavime v bahraine nove letiste. za rok a pul cca by melo byt hotove. Bude to urcite krasne, vsecko nove.. rekla jsem si, ze to bude muj deadline tu. Jakmile se otevre nove letiste, par mesicu si ho uziju a potom odejdu. ale jak to bude ve skutecnosti, to je ve hvezdach. kdyz jsem prisla, tak jsem prisla jako ostatni na rok.... a uz jsem tu 4 roky


                                                                                                                                   
Nejaktualnejsi tema... nove uniformy.
to je tema, ktere se momentalne v nasi company resi nejvic. Byla jsem plna ocekavani. kdyz jsem videla nove uniformy Etihad vsichni sme byli ze "wau" a ja jsem v 21.stoleti ocekavala od nasi firmy neco "wau" tez. uprimne...... to "WAU" se vlastne konalo, ale v opacnem slova smyslu. Troufnu si rict, ze od 1.5. bude mit nase aerolinka oficialne ty nejhnusnejsi uniformy v leteckem prumyslu. kdyby byla vyhlasena nejaka anketa, museli bysme vyhrat. absolutne bez napadu, bez kouska modniho prvku, vkusu, absolutne neprakticke barvy... kazdy kdo ma trosku jen cit pro modu by dokazal navrhnout neco originalnejsiho. ten kloboucek co ted mame :D to je tresinka na dorte. ja tomu rikam "miska na cerealie"




no a nejvetsi udalost tohoto roku .. Nove letadlo. do skupiny Airbusu nam v nasi family pribude konecne krasny, novy luxusnit dreamliner boeing 787. kazdy mesic probihaji treningy, kdy se skolime na nas novy prirustek. Trening uz mam nastesti za sebou. bylo to nekonecne. nesnasim sedet ve skole a poslouchat a cumet na hodiny kdy uz konecne bude prestavka. nikdy jsem holt nebyla studijni typ.
No a 11.5. 2018. mam prvni let, tak uvidime. Drzte palce. Ozvu se z paluby dreamlineru a v nasem zcela novem designu.




středa 2. prosince 2015

uuups, už je tomu rok!

30. listopadu tomu bylo přesně rok od posledního článku na mém blogu. Tento měsís je pro mě šílený, co se týče létání. Včera mi volal rostering a dal mi let do Londýna, kdy cestu tam jsme deadhead (což znamená, že máme uniformu, jsme on duty, ale cestujeme jako pasažéři). Tak jsem si řekla, proč toho nevyužít. Tak jsem vzala laptop a krátím si sedmi hodinovou cestu do Londýna. 

neděle 30. listopadu 2014

Bangkok s Týnou, Paříž, Frankfurt s rodiči

Zdravím všechny. Ozývám se po delší odmlce. Já vím, jsem hrozná! Omlouvám se.
Od mého posledního příspěvku se nic moc zajímavého neodehrálo, ale tak samozřejmě se něco najde, takže zřejmě začnu s Bangkokem, který jsme si zažádaly společně s Týnou. Chtěli jsme ten nejdelší, ale nakonec jsme dostaly jenom 35 hodin. Ale tak mohlo to být i horší. Posádka byla jakžtakž, nemastná neslaná, takže jsem byla ráda, že tam mám jednu ze svých zpřízněných duší - Týnu.

pondělí 6. října 2014

Manila, Londýn s Káťou


Tentokrát se ozývám s delším zpožděním, ale poslední tři týdny mě zrazovala jedna elektronická věc za druhou. Začalo to počítačem, pak mobilem a skončilo to externím diskem. Ještě do teď se mi nepodařilo dát vše do pořádku, ale pracuju na tom a momentálně se nacházím v jakémsi elektronickém meziprostoru :D

sobota 13. září 2014

Čtvrt roku za námi

Nezdá se to, ale už jsem tu čtvrt roku. Uteklo to celkem rychle, ale už bych se pomalu i ráda podívala domů. Žádala jsem si o dovolenou teď v září a pak někdy v listopadu. Ale bohužel dovolenou mi neschválili. Vlastně nikomu z nás. Prej mají málo crew, takže teď prostě dovolenou dostat
nemůžeme, takže prej MOŽNÁ v listopadu.  Vůbec nemám tušení, kdy se podívám domů, ale co vím, tak že to určitě nebude v září ani říjnu.